Ridning Al

Blev lite dressyr idag igen, men det behövs verkligen!

Fokuserar mycket på att han ska gå i en fin form, vilket fungerar riktigt bra nu. Han går mycket bättre utan gramanen än med, så nu ska vi kasta skiten! (Inte bokstavligt talat) Haha.

Gick faktiskt i en stadig form idag, i både skritt och trav. Vill inte att han ska gå i form i galoppen än eftersom han är så pass pigg, och då blir det lätt lite bocksprång istället. I alla fall när det gäller Al... Haha! Det blev faktiskt ett hopp idag också. Jag red honom på tygel i traven, sen så fattade jag galopp. Tror han tyckte det var jobbigt med en galoppfattning från form i trav, eftersom han gjorde ett sådant stort hopp! Haha, tokhästen.

I morgon ska vi ta och hoppa lite! Han har ju inte gjort det på ca 4-5 månader så det blir spännande.

Nu ska jag gå och lägga mig, så får vi se när jag uppdaterar något i morgon. Ha det bra!

Tokhästen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0