Ridning Al och massa annat !

Ja nu var det ett tag sen man uppdaterade, och det är för att jag haft så mycket annat för mig. Men här kommer lite om vad som hänt idag!

Började med att baka en kladdkaka som vi skulle ha till ikväll. Den blev jätte god!

Sen red jag ut en bit på Al, och det var verkligen längesen! Tycker att han skötte sig riktigt bra faktiskt. Det var väl när jag red i ridhagen det gick som värst...

Började med att skritta ett par varv, och han var ganska spänd efter uteritten. Ingenting funkade idag, och det var väldigt läskigt... Galoppen var hemskt! Han sprang liksom in i galoppen, och bockade i en galoppfattning. Nej han var verkligen inte sig själv idag. Dessutom så lyfte han väldigt på benen i galoppen, vilket Al aldrig gör! Valde att inte rida honom så mycket, eftersom han blev svettig på en gång.

Satt och skrittade av på långa och då, då slubblar Al och ramlar ner på framknäna! Som tur var så ramlade han inte omkull, utan när jag skrek till "vaknade" han till och reste sig. Som tur var så satt jag kvar, men båda var nog riktigt skärrade. Jag hoppade av och kollade om han var halt eller så, men icke. Inget fel alls!

Det finns många anledningar till att han snubblade. En är att han var väldigt spänd först (efter uteritten), och att han blev väldigt trött utav det. Sen när han väl slappnade av, så höll han inte koll på fötterna. Vi ska ta tempen på honom i morgon, och kolla igenom honom. För det sista man vill är väl att ha med en halt eller sjuk häst på hopplektion? Nej, han ska verkligen inte få utsättas för det! Hoppas bara att det inte var nå farligt...

Plutten då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0