Ridning Al

Red Al ikväll, och det gick väl bra men han var väldigt pigg! Han har ju stått någon dag nu, så idag var han taggad och ville bara springa och busa.

Red dressyr och red mycket övergångar, för att stärka honom lite. Red ökad trav på långsidorna, och det var han faktiskt jätte duktig på! Haha, han verkar vara duktig på allt nu. Dock så hade han inte tid för att gå på tygel idag, eftersom han bara hade "springa" i huvudet. Men efter ett litet tag funkade även det.

Eftersom det är så halt ute nu, så kunde jag bara galoppera på långsidorna. Vilket Al uppskattade... Fattade galopp och allt flöt på bra, sen kom jag igen och fattade galopp, då kickade han lite. Men jag fortsatte ju rida som vanligt ändå. Efter ett tag bytte jag varv och då när jag fattade galopp, så bockade Al en gång och efter det sparkade han bakut! Haha, men jag satt kvar! Det var faktiskt lite roligt, men han får ju inte göra så. Men det var ju bara att fatta ny galopp och fortsätta.

Tänkte bjuda på två bilder på Al och Kompis i sina nya grimmor. Kompis bild blev inge bra, men hans grimma är i alla fall vinröd och Al´s är mörk blå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0