Gårdagens ridning på Al

Eftersom Blogg.se inte ville funka igår när jag kunde blogga så kommer ett inlägg nu istället!

Red ju Al igår, och man kan väl säga att det gick både bra, och ganska dåligt.

Hade satt fram ett hinder som jag tänkte att vi skulle hoppa när jag ridit igenom honom ordentligt, och han blev otroligt pigg när han såg det. Han har ju inte hoppat på hur länge som helst så det är ju självklart att han blev glad.

Red honom i en väldigt fin form, och han arbetade på otroligt bra. Gjorde lite övergångar över en bom, vilket han klarade exemplariskt! Han har alltid haft svårt för övergångar, speciellt över en bom. Men igår gick ju allt så väldigt fort, så då var det super enkelt! Haha.

Sen vet jag faktiskt inte vad som hände. Jag red runt på "fyrkantspåret" och helt plötligt kastar Al sig, och rusar iväg. Sprang på sidan i full galopp (typ som skänkelvikning) och hoppade även över hindret så, eftersom han var nära på att springa rakt in i det. Till slut fick jag stopp på honom, och vi började skritta runt på spåret igen. Det var verkligen otäkt när han gjorde så, och självklart rev han hindret. Han hade ju omöjligt kunna klara det också, så jag hoppade av och satte upp det igen. Hindret låg på ca 60-65cm, eftersom jag inte vill hoppa så högt med det här underlaget.

Vi fortsatte rida och då gick allt jätte bra. Travhoppade hindret ett par gånger, eftersom han hade blivit så pigg om jag galopperat.

Anledningen till att Al gjorde som han gjorde, tror jag berodde på Lassie. Hon var rädd för att det skulle rasa snö från taken, och då sprang hon efter mig när jag red. Vilket jag märkte på Al att han inte gillade, så jag klandrar inte allt på honom. Han var ju duktig sen och det är huvudsaken!

Du är så fin, min "lilla" ponny <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0