Gårdagens ridning på Al

Sitter i skolan och jobbar med projekt. Inge kul...

Red faktiskt ut på Al igår, och det givk faktiskt ganska bra. Han var ganska spänd och kastade sig en gång i början, men sen gick det bra. Han blir fruktansvärt stark när man rider ut (tror det är för att han är så spänd), och jag fick väldigt ont i fingrarna!

När vi ridit en bit kom det en backe, och där hade gatlyset gått sönder så det var alldeles mörkt. Och självklart skulle det vara en snöhög där med något svart, som Al såklart trodde var något farligt! Men han protesterade bara en gång, sen gick han vidare.

Helt otroligt hur enkel han är att ha att göra med nu! Förra året kom jag inte ens hundra meter ifrån gården utan att han skulle "dumma" sig. En gång när jag skulle rida med en kompis, tog det en kvart att bara gå förbi en gård! Han slände sig bakåt, stegrade och bockade. Men jag gav inte upp så vi kom förbi till slut. 

Att Al inte är lika envis längre måste betyda att han litar på mig. Hans andra ägare lyckades inte, och inte den heller den tjedje. Den fjärde var ridskolan och de lyckades inte heller! Men jag, den femte ägaren på Al, har lyckats få en underbar relation med honom, och jag skulle verkligen inte vilja ha tillbaka hästen jag hade för ett år sen. Jag älskar honom nu, vilket jag inte gjorde då. Att sälja Al nu är det inte på tal om, utan det får framtiden utvisa! Förhoppningsvis blir han här i många många år till <3

Min älskade, underbara ponny! <3

Juste! Idag är det hoppträning också, och förhoppningsvis så blir det ett blogg inlägg om det ikväll. Annars blir det i morgon! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0