Vart tar tiden vägen?

Vet inte hur jag ska hinna med allt alltså... Bloggen får lida väldigt mycket pga skolan och stallet, men jag hoppas ni har förståelse för det. För skolan och stallet måste ju gå först!

Red Kompis först igår. Mötte Amanda och Ådi, och Kompis var väldigt pigg! Haha. Kunde inte alls stå stilla. Arbetade inte honom så mycket, eftersom det bara blev uteritt för hans del.

Al fick arbeta i "ridhagen" igen, vilket gick otroligt bra! Gjorde lite skänkelvikningar med honom, och det gjorde han gallant. Travade lite på honom också. Har verkligen saknat hans sköna trav! Man bara sitter där och åker med, utan skump och sådant. Jo juste, red båda ponnyerna med barbackagjorden och som sagt, så gick allt jätte bra.

Efter att jag arbetat en hel del med Al, så bestämde jag att Amanda skulle få rida lite. Hon har ju inte fått rida på hur läge som helst, och jag vet ju hur gärna hon vill lära sig. Så jag tyckte det var på tiden att slänga upp henne på Al! Har sagt det ända sen vi köpte honom, men han har ju varit som han varit och jag har helt enkelt inte vågat sätta upp någon "orutinerad" ryttare. Men nu är han så himla snäll att han nästan skulle passa som barnponny! Helt otrolig skillnad alltså... Kan inte fatta det själv.

Idag blev det ingen ridning, eftersom jag måste träna till prov och kom hem väldigt sent. Men men, vi tar nya tag på fredag! Eftersom jag ska bort med skolan i morgon lkväll, så det blir nog inte mycket uppdatering då heller.

Nu ska jag räkna lite matte!

Hit med sommaren nu då !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0