Är i skolan

Blev ju inget inlägg igår så jag tänkte sammanfatta dagen lite nu.

Först var jag i skolan, ganska drygt. Hade projekt först, sen föreläsning i två timmar. Men jag fick åka med en tidigare buss, så det var ju bra!

Gick ut i stallet på en gång i stort sett, och red Al. Tränade på att flytta rumpan och ställa honom åt båda varven. Det gick jätte bra, och han tyckte det var ganska jobbigt. Haha, man kan ju inte påstå att han har bra kondition, men det ska det bli ändring på!

Efter Al var det ju Kompis tur, och han skötte sig jätte bra, som vanligt. Han tyckte inte att det var speciellt jobbigt. Förutom att han hellre hade velat springa än bara gå. Haha, men sån är ju han.

När jag var klar i stallet, åkte jag till Ronja och skulle kolla på henne när hon red sin ponny Allan. Han är lite speciell nämligen, och hon kände att hon behövde lite stöd, och självklart ställer jag upp! Tyvärr så gick det inte så bra, eftersom Allan vägrade gå in på en parkering där Ronja tänkte att hon kunde rida. Så fort hon/vi bad honom att gå frammåt, började han backa. Han gick verkligen inte frammåt. Jag försökte göra lite övningar med honom, men han är ju så svår att leda också. Så Ronja ska börja träna honom lite från marken och se om det blir bättre. Hoppas verkligen det, för det är ju en fin ponny och han skulle ju kunna bli duktig.

Nu ska jag fortsätta med arbetet, hörs!

Min duktiga kille!<3


Kommentarer
Postat av: Ronja

Tack så hemskt mycket för hjälpen :)

Ska börja om från "början" imorgon har jag tänkt :D

Så det blir bara arbete från marken ett bra tag fram över. :P

2011-01-25 @ 19:36:09
URL: http://rronnjaa.blogg.se/
Postat av: elin

ååååh skit fin häst :)

2011-01-26 @ 03:14:50
URL: http://pownies.blogg.se/
Postat av: elin

hur ere med dig då? ;)

2011-01-26 @ 03:15:14
URL: http://pownies.blogg.se/
Postat av: Sofie

han e supersöt din ponny :)

2011-01-28 @ 21:07:59
URL: http://pownies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0