Hemma nu

Hade sovmorgon idag till kvart i 11, riktigt skönt!

Idag skulle vi vara på en bondgård med kossor, och det har man ju aldrig gjort förut. Haha. Vi fick en egen ko också! Fast jag valde väl ingen speciell, utan tog den som var framför mig. Borstade lite på henne, och jag märkte att hon var jätte gosig! Vela helst bara gosa, och pussas. Fast pussas vela inte jag göra, eftersom de har så vassa tungor.

Efter det skulle vi ströa lite åt dem, sen var det matdags. Hände inte så mycket mer, men det tar tid. Vet ju hur det är här hemma, och man blir ganska trött också. Nu är ju jag i och för sig van, men jag kan ju tänka mig hur trött de andra var efteråt! Man brukar ju bli lagomt "matt" efter ett sånt pass. Haha! Men jag tyckte alla kämpade på väldigt bra, och det var ingen som klagade på att det var "tungt" eller "jobbigt". Bra jobbat tjejer!

Nu ska man väl inte göra så mycket. Ut och mocka lite i stallet, rida en sväng på Kompis. Sen blir det nog ganska lugnt för min del!

Söt ponnyn! <3


Kommentarer
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Ja, ellerhur! I början så blev han väldigt trött efter framridningen då vi brukar trimma dem säkert 20min innan hoppningen. Men nu börjar han få tillbaka både styrka och kondis, och han har börjat bli både piggare och fått tillbaka sin attityd! Blev nästan förvånad över hur bra han hoppade sist :) Haha, precis! Att riva tycker han inte om, speciellt inte när det inte är hans fel ;) Men han är verkligen en klippa att hoppa, väldigt hinderklok och säker! Älskade hästen :)♥

2011-02-04 @ 23:27:02
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0