Dag 7 - Min favorit grej i stallet

(Förlåt för dålig uppdatering, men det har varit så sjukt mycket den senaste tiden)

Min favorit grej i stallet... Hm... Den här var väldigt svår faktiskt. Men om man bortser från hästarna (som såklart är mina favoriter) så måste det nog vara mitt liniment. Både Otto och Al fick/har fått otroligt fina ben tack vare liniment.

När Otto kom hit 2007 hade han väldigt svullna ben, eftersom han hade varit halt på tre och då belastat alla benen. Men med rätt träning och liniment på benen försvann svullnaderna helt! Han hade till och med finare ben än Kompis när han kom hem igen, och Kompis har otroligt fina ben! Men han var nog lite överansträngd då när han kom hem.

Al var ju också väldigt överansträngd i sina ben, eftersom han hade stått på en ridskola. Men som sagt, med rätt träning och liniment så har även hans svullnader försvunnit!

Så min "favorit grej" är liniment.

Ett tips! Ha linimentet i en sprayflaska iställer, mycket enklare att ha på då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0