Dag 3 - Min största rädsla

Den här var faktiskt ganska svår. Men min största rädsla är nog att misslyckas.

Att misslyckas för mig är som... Ja, jag vet inte hur jag ska förklara det. Men jag är alltid rädd för att misslyckas, och speciellt inför folk. Det är nog en av anledningarna till att jag inte är ute och tävlar, för jag är rädd för att göra bort mig.

Ända sen jag var liten har jag varit väldigt blyg, och är väldigt blyg fortfarande. Fast jag har blivit mycket bättre, faktiskt. Tror det är därför också, men mest av allt är det väl för att jag är perfektionist. Alltså, "halvbra" duger inte. Jag är absolut inte en sån person som tror att jag är "bäst" eller så, tvärt om. Jag skulle nog vilja vara bra på något, men jag tycker inte att jag är det. När någon säger att jag är duktig på något, blir jag väldigt blyg och säger "nej, det är jag inte".

Så min största rädsla är alltså att misslyckas, och jag vill verkligen börja träna och rida ordentligt. Men då måste jag övervinna rädslan först, och våga ta steget. Steget som gör att vi kan börja träna på riktigt, för det ska vi!


Kommentarer
Postat av: Mieke

linda varje gång någon säger att du är bra...sluta säg att "nej, det är jag inte"....tänk om så underlättar du livet lite och vågar lite mer och testa.. om någon säger att du är bra säg " tack " och är det något du är osäker på våga fråga om hjälp..lycka till på tävlingsbanan och med att säga tack ;) kram



2011-02-09 @ 07:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0