Ridning Rain !

Känner att det har varit en riktig "hästdag" idag! Ridit tre och tränat med en. Men oj så kul det är!

Har inte ridit Rain på två år lite dygt, så nu tyckte jag att det var dax att "damma" av även henne.

Började faktiskt med att klippa av hennes långa man, eftersom den var så himla "risig". Hon blev super söt i kort man, såg ut som en ponny! Men det kan ju vara på grund av att hon inte är högre än 160cm? Om hon ens är det? Aja, tog ut henne i alla fall och ledde henne lite först. Hängde och höll på och till slut hoppade jag upp. Red inte så mycket, mest bara för att känna hur hon reagera och hon brydde sig knappt. Det var som om hon alltid hade blivit riden.

Planen med Rain är att hon ska bli westernhäst, eller en snäll häst åt mamma i alla fall. Men eftersom hon är så himla känslig så skulle hon passa perfekt till western. Dock så är jag osäker om man får rida med hackamore i westernridning? Eftersom Rain måste ha det, så skulle det bli ett problem om man inte fick.

Försökte få någon bra bild på henne också, men lyckades inte så bra. Bjuder i alla fall på två, så kanske ni kan skymta manen lite? Aja, nu ska jag fixa lite sen sova. Jo juste! I morgon kommer jag avslöja vad det var mamma hade velat göra länge. Ha det bra!


Sötis ! ♥


Kommentarer
Postat av: amanda

Linn som är driver dressyrmupparna tävlade på sin förra ponny braven ett par gånger! Mejla och fråga henne ifall hon vet och om inte så kanske hon kan fråga deras läsare :)

Tack för svaren föresten!

2011-04-21 @ 01:33:00
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Mieke

en gaddning tror jag att mammsen din vill ha ;) hihiihi...härligt att det gick bra med rain...kramen

2011-04-21 @ 07:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0