Ridning på Al: Konstigt?

Nya skor = RIDA ! Haha, som jag har längtat.

Red lite dressyr på Al nu på kvällen eftersom det har varit så mycket annat tidigare idag. Gick jätte bra, till en början.

Bestämde mig för att rida honom på våran åker som ligger vid vårat hus, och det tyckte han nog var jätte kul. Han gick verkligen super fint! Syrran var med och fotade så det kommer bilder också. Allt gick jätte bra (som sagt) och jag red honom i en fin form i skritt och trav. Han gick även fint på tygel i galoppen, vilket han inte brukar orka göra. Sen när jag byter varv och ska galoppera åt det hållet, fattar han galopp men bryter av ganska snabbt. Jag gör mig klar för att fatta ny, men då går det inte. Han gick åt sidan, hoppade upp och ner, backade, ja nästan allt förutom att fatta galopp! Det här var i vänster varv och jag försökte verkligen få honom att fatta, men icke. Det var helt omöjligt!

Bytte sedan varv för att testa där, och då gick det på en gång. Bytte varv igen men då gick det inte. Red iväg från åkern och testade på vägen istället, och då gick det jätte bra! Konstigt? Ja verkligen.

Anledningen till detta skulle jag tro var alla myggor som vaknat till liv. Det var verkligen hundratals myggor vid åkern, och antagligen så satt det någon på vänster sida som gjorde att han inte vela fatta den galoppen. För ont hade han ju uppenbarligen inte.




Kolla steget ! Underbara ponny ♥

Nu ska jag sova, får väl se vad som händer i morgon. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0