Ridning Kompis

Idag var det ridning på Kompis som gällde, vilket han blev otroligt glad över.

Har inte ridit honom på ett litet tag nu, eftersom det har varit så mycket i skolan och prioriterat att Al var viktigast. Det kan låta fel, men så är det.

Tillbaka till ridningen! Red ut en sväng på honom. Inte långt alls, men vi skulle bara skritta och ta det lugnt och då behöver man ju inte rida speciellt långt. Med tanke på att jag håller på och sätter "igång" honom igen. Red efter vägen eftersom jag inte vill rida i skogen ensam, med tanke på björnen. Vill liksom ha någon att prata med så den kan springa iväg när den hör oss.

Men åter till ridturen. Det var ovanligt mycket bilar som åkte, så jag bestämde mig för att rida på åkern (Våran åker) istället för på vägen. Då tände Kompis till och gjorde ett glatt skutt ut på åkern och började trava. Jag försöker såklart att få honom att skritta men då blir han ännu piggare. Så det blev en "trippig" färd hem, men ingen skada skedd så då är det ju lugnt. Haha!

Efter ridturen bestämde jag mig för att klippa hans man, vilket jag tycker blev kanon! Eller vad tycker ni?


Fina ponny! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0