Ridning Al

Efter att ha ridit Kompis så var det Al´s tur!

Red i ridhagen idag, och det gick väl hyffsat. Fick bli dressyr även idag, då han verkligen behöver det. Red först lite skänkelvikningar i skritt, sen så red jag på volter i traven. Han arbetade på super fint! Gjorde galoppskänkel och han kommer fram i en underbart härlig galopp (vänster varv). Bryter av så att han inte skulle halka eftersom det var lite lerigt på ett ställe, ska fatta ny och då går det inte. Han gjorde någon konstig vändning och studsar. Det visar sig att pappa var ute och åkte med fyrhjulingen och den är ju så "farlig"! När han till slut har åkt så är Al super pigg och ver inte vad han ska göra. Jag sätter galoppskänkel och Al bockar rakt upp i luften. Jag försöker igen, och nu hoppar han nästan lika hopp fast fram i galopp. Gör nya fattningar och dem sitter. Byter håll och där funkade det också.

Al är otroligt känslig nu, och det krävs inte mycket för att få honom att "explodera". Många skulle nog se det som något negativt, men jag ser det på ett posetivt vis. För drygt ett år sen, var Al trött på allt. Han ville inte bli riden och absolut inte ha något att göra med mig. Eftersom det var jag som var så trökig och bara skulle rida på honom hela tiden. Nu tycker han att allt är roligt, ja precis allt! Till och med dressyr!

Har några fler inlägg på lager som kommer alldeles strax!

Så fin bild, på en så FIN häst ! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0