Ridning Al

Red Al först idag, och man kan väl säga att det gick lite både och...

Red bara igenom honom lite eftersom jag funderade på att åka till ridbanan i morgon, men vi får se hur det blir med det...

Al skötte sig jätte bra, och var pigg och glad! Traven gick fin fint, och galoppen sådär. Fick mig en rejäl åktur första gången, då han bockade och for. Men sen gick fattningarna riktigt bra. Dock så började ett annat problem, nämligen hans hostningar. Våran hovslagare (föredetta veterinär) tror att det "bara" är dammallergi, men så som han hostade idag blir jag osäker. När han började hosta sådär mycket, beslöt jag mig för att hoppa av och gå med honom. Då hostade han inte, men jag ville inte chansa.

Är han bättre i morgon så blir det kanske ridbanan, men som det ser ut nu så verkar det inte som det... Aja, det återstår att se. Veterinären ska komma hem och titta på honom i vilket fall, så det är ju bra. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt, för då vet jag inte vad jag gör! Nä usch, nu bjuder jag på fina bilder på min fina ponny istället!



Min fina ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0