Måndagens hoppträning med Al

Har varit så mycket prov och sånt i skolan så jag har inte hunnit skriva om hoppträningen. Sen som jag skrev i förra inlägget så har jag inte haft någon lust att blogga.

Ja vart ska man börja? Fixade i ordning Al för hoppträning och skulle lasta. Går in i finkan och han följer nästan med in helt, sen slänger han sig bakåt och det var omöjligt att få in honom. Vi höll på i minst 35min, och sen slet han sig och sprang in i stallet. Jag var väldigt trött och irriterad, medans mamma var riktigt förbannad. Så hon gick upp i stallet, tog Al och bara gick ut till transporten. Och vet ni vad Al gör då? Jo han går raka vägen in i transporten! Inga problem alls var det. Ibland förstår jag mig inte på honom, det är precis som att han vill att vi ska bli förbannad och sen ska han vara världens snällaste och bara lyda? Ja, han är nog smartare än man tror...

Hoppträningen gick hyffsat tycker jag. Var väldigt trött, då jag inte var riktigt frisk från förkylning och att Al skulle "jävlas" med lastningen gjorde ju inte saken bättre. Men det gick ganska bra, och jag satt ju kvar hela lektionen så. Hoppade ganska högt faktiskt. Typ 80cm. Vet att det inte är speciellt högt, men jag rider med vuxna och för de är det högt! Haha. Blev inga bilder eller någonting, vilket var synd...

Nu är det ju lov och då är det ingen hoppning på måndag, och måndagen efter det är det röddag så då blir det heller ingen träning. Men jag ska försöka få mamma att åka upp till ridbanan så jag kan hoppa lite, och även försöka få med mig en fotograf. Vill verkligen ha bilder och filmer, eftersom det inte brukar bli så mycket filmer/bilder på mig, men det är väl för att jag oftast håller i kameran? Haha, aja ska försöka fixa det i alla fall!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Madde

Kan inte du skriva till på facebook elr nått när du ska upp till ridbanan så kan jag komma och kolla ? :D

2011-04-20 @ 08:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0