Gårdagens ridning på Al

Red ju lite på Al igår, och eftersom jag har varit sjuk och inte kunnat rida på nästan en vecka, så var han super pigg!

Red inte så jätte långt, bara upp till vändplan bakom stallet. Det gick jätte bra att rida dit, och vi plaskade i lite vatten. Det var en jätte stor "pöl" över nästan hela vändplanen, och eftersom Al älskar vatten så kunde man ju inte låta bli!

Red ett par varv i "pölen" sen skulle vi rida hem. Al var super pigg och kunde inte skritta, och plötsligt hoppar han till åt sidan så han hamnar med bakbenen i ett dike som är full med snö. Jag trodde att han skulle stegra, men han lugnade ner sig på egen hand och skrittade lugnt upp ur diket. Sadeln hängde på "sniskan", men eftersom han höll sig lugn så kunde jag sitta kvar och fixa till den. Det han blev rädd för var ett par kanadagäss som flög upp en bit bort i skogen, så han gjorde ju inget dumt. Red ett par varv till på vändplanen för att han skulle lugna ner sig, och inte stressa hem.

Red sedan hemmåt igen och han var väldigt på tå. Stannde honom så han skulle lugna ner sig, men då började han lyfta frambenen och liksom stegra lite smått. Det var heller inget dumt från hans sida, utan bara det att han var pigg och la sin energi på det. Och när inte det funkade, började han "trippa". Men det fick han inte heller så då gick han snyggt på tygel hela vägen hem istället. Haha, tokponny!

När jag ridit klart duschade jag av honom. Det finns verkligen ingen snällare häst när det gäller duschning! Han står helt stilla och bara njuter. Pappa var med och höll i honom, eftersom han blev duschad ute. Men jag skulle faktiskt kunna duscha honom helt själv, för han skulle aldrig få för sig att gå därifrån. Haha.

Dock så blev min förkylning värre av ridningen. Tror det var för att det var väldigt ansträngande när han var så pigg. Aja, får se hur jag mår i morgon, men som det verkar nu så blir det ingen Furuvik för mig i morgon...

My love ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0