Träningen med Al

Tänkte berätta lite om träningen i måndags.

Al har inte hoppat sen i våras på grund av olika skäl. Jag har fokuserat på annat och har inte haft lust och träna honom i hoppning.

Men nu tog Julia med honom på hoppträning i måndags, och vad ska man säga? Han var klockren! Hoppade alla hinder gallant och tvekade inte alls även om vissa hinder var typiska "titthinder". Visst att han hoppade lite långt ifrån ibland, men han är som sagt inte alls tränad och så =)

På slutet hoppade de en bana som låg mellan 85-95cm kanske? Han var jätte duktig! Men han kom lite fel på ett hinder (ridlärarens fel, då hon tyckte han skulle ta 4 galoppsprång istället för 5 mellan två hinder) så han hoppade av lite för tidigt så Julia tappade balansen och ramlar i backen. Först trodde jag hon tappade andan men då låg hon och skrattade! Knäppa unge ;)

Glömde totalt bort och filma så jag kom på det när de skulle hoppa sista hindret. Men jag knäppte några hyffsade bilder i alla fall! Nu har jag tyvärr kameran nere så ni får allt i morgon!

Jo juste det blir förresten ingen tävling för Julia och Al på söndag. Julia har konfirmationsläger och kunde inte skippa det =/ Väldigt tråkigt... Men hon ska anmäla sig till Ockelbo istället så förhoppningsvis blir de och starta där =)

Nu ska jag sova !

Duktiga killen <3


Kommentarer
Postat av: julia

anmäler till fältis oxå då jag vägrar att va med på konfajäveln ;) hihi

2010-09-30 @ 06:54:47
URL: http://juliaakarolinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0