Ridning: Al

Sorry för dålig uppdatering, men vi åkte och handlade på förmiddagen och kom hem vid runt 18.00.

Var till bland annat Ryttarstugan och Hööks. Mitt liniment tog slut för någon dag sen så jag lära åka in och köpa nytt =)

Lägger upp vad jag köpte i morgon eller så.

När jag kom hem gick jag ut till Al. Tog in och fixade honom för ridning.
Red runt gården lite och bara "joggade" honom lite. Han var verkligen super duktig! Fjollade en gång men jag tror det var för att testa mig ;)
Hade tänkt rida med gramantygeln men det behövdes inte. Han gick så fint och lydigt på tygel så.
Nä jag är verkligen super nöjd med Al idag! Kunde fan inte ha gått bättre och jag ska försöka hinna rida honom i morgon också.

Al blir bara bättre och bättre, och som det ser ut nu så kommer han nog stanna här ett tag till. Vilket är både jätte roligt och lite sorgligt... En ponny jag velat ha i två år är nu till salu och hade jag sålt Al hade jag köpt henne. Men nu när han kanske blir kvar kommer jag inte kunna köpa henne, och kommer antagligen inte kunna följa henne som jag gjort under de här två åren!
Synd men så är det... =/

Tänkte bjuda på lite bilder från hoppträningen + en filmsnutt! Filmen är väldigt dålig, men det var första gången jag filmade med min systemkamera, så det var lite ovant =P Bilderna i ridhuset är heller inte de bästa, men jag vågade inte använda blixten för jag var rädd att Al eller någon annan häst skulle bli rädd.
Aja de får duga för den här gången i alla fall!

Nu ska jag gå och sova! Godnatt på er =)






Han var i alla fall super duktig ! Lovar att filma mer nästa gång de hoppar =P


Kommentarer
Postat av: julia

hahaha va söt han är, märks att de finns mycke att träna på mellan oss två ;)

2010-10-01 @ 07:37:00
URL: http://juliaakarolinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0