Tömkörning med Al

Idag har Ronja varit hit och hälsat på, och gud vad roligt det var ! Det var så längesen jag träffade henne, för vi går ju inte på samma skola längre. Vi pratade väldigt mycket, eller ja mycket och mycket. Hon var här i drygt en timme och hela den timmen pratade vi bort. Hehe, men det var jätte roligt att hon kom =)

När Ronja hade åkt hem gick jag ut och tämkörde Al.

Det gick super bra ! Han skötte sig utmärkt, förutom att han var ganska stel åt höger. Vet inte vad det är men vi ska ta hem en massör åt honom. Så han får en grundlig koll, för det skadar ju aldrig!

Han tyckte verkligen att det var super kul att bli tömkörd, och sprang och små travade hela tiden =) Hihi.

Ja jag har väl inte så mycket mer att säga om Al idag ? Eller jo, han har blivit sjukt underbar! Älskar honom mer än någonsin, och han har blivit så himla snäll alltså =) Kommer och små gnäggar när jag hämtar honom i hagen, och blir super glad när han ser sadeln. Visst att han har dagar som han är lite vrång och inte alls vill, men idag var det en sån där perfekt dag!

Jo juste. Mamma sa så här idag när jag tömkörde honom, "Vi kunde inte ha hittat någon bättre haflinger!" och jag: "Nä verkligen inte! Men det ligger en hel del jobb bakom det här också." Och det höll hon med om, men det är sant, vi kunde inte hittat en bättre haflinger =')

Min prins <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0