Ridning

Slutade ganska sent idag i skolan, klockan 15.00.

Haha, när jag hade slutat gick jag för att kolla när nästa buss skulle gå, och den skulle inte gå förrens 15.27 och 14.57 hade nyss gått. Så jag gick in på Ica för att köpa något att äta, då jag inte skulle hinna det innan Julia och jag skulle rida. Men jag hittade inget så jag tänkte gå över till Pressbyrån och köpa något i stället, och när jag kommer ut från Ica ser jag att det står en buss där jag ska hoppa på. Och det var min buss! Så det var bara att kuta iväg till bussen, och som tur var så stängde inte busschauffören dörren vilket de brukar göra...
Så jag hann hem i skaplig tid ändå =)

Sen hämtade vi Julia och åkte hem.

När vi kom hem hit gick jag och bytte om och sen gick vi ut till ponnyerna.
Vi borstade och fixade sen när vi skulle börja sadla säger Julia, "Var är Al´s sadel?" och då kommer jag på att den ligger kvar i bilen som mamma har åkt till sandviken med. Så det var bara och vänta tills hon kom hem, och medans vi gjorde det hade Julia jätte roligt på våran WhiteBoard. Hon skrev, "Julia Boberg är bäst", "Linda Eriksson är hjärndöd", "Linda Eriksson vill vara som Julia Borberg" och massa sånt. Så jag ändrade det lite ;) Och skrev typ, "Not" och "Eller inte". Haha!

Tillslut kom mamma hem och vi började sadla och red iväg.
Red en ganska lång tur med mycket galopp, då vi håller på och tränar konditionen på ponnyerna. Två stora och långa backar hittade vi på.

Både Al och Kompis tyckte det var super kul! Al sparkade bakut när vi kom till första "galoppbacken" och som tur var så satt Julia kvar. Kompis blev as pigg i andra backen så jag lät honom springa på, och då kan man säga att det går fort! Haha! Häst rackarn är snart 20 och beter sig som 8?

Efter backarna var båda ponnyerna ganska pigg så vi red vidare på en stig. Och då sa jag åt Julia att vi lära prata ganska mycket, eftersom det har varit älgjakt nu och för att det kan finnas hungriga björnar i näheten ;) Så Julia drar igång med, "VI TYCKER OM SKOGEN MEN INTE DE FARLIGA DJUREN SOM ÄTER STENAR ?" Vadå stenar ? Haha! Sen säger hon, "NI FÅR INTE ÄTA UPP STENARNA PÅ STIGVÄGEN FÖR VI MÅSTE HA DE NÄR VI RIDER, MEN NÄR VI RIDIT KLART FÅR NI ÄTA STENARNA!" Och efter det hittade hon ett löv i håret och då säger jag, "Julia, you löv the skog" och självklart skrattar vi åt det.

När vi ridit klart på Julia´s "stigväg" kom vi fram till en liten dunge och där tränade vi lite mer galopp. Vilket Kompis tyckte var super kul!

Sen när vi ridit ett tag där började vi rida hemmåt, men kom inte så långt då jag såg en grusgrop med massa vatten i. Så jag frågar Julia om vi ska gå ner och plaska lite i vattnet, vilket hon genast sa ja till ;)
Ponnyerna tyckte det var skit kul! Och när vi väl kom ner dit såg vi att det inte var så grundt som vi först trodde! Haha, men det var verkligen jätte kul =) Måste fråga om någon kan hänga med dit och fota, då det är så mysigt där.

Men efter det red vi hem, och båda ponnyerna var hel blöta av svett! Men det förstår jag, då de har fått jätte mycket päls. Ska börja raka de på typ torsdag, eller så börjar jag redan i morgon med Kompis =)

När vi red hem frös Julia så hon satte sig bakom sadeln på Al, vilket han inte tyckte om idag ;) Så han studsade till med baken lite. Haha! Julia har faktiskt provat det en gång förut och då var han jätte snäll, men han hade väl tappat tålamodet på oss och orkade inte med nå mer "fjanterier" idag ;)

Ja det var väl hela dagen det ? Blev ju ett ganska långt inlägg ändå =)

Nu ska jag duscha sen gå och SOVA! Godnatt med er =)

Så här skulle nog Al vilja spendera dagarna egentligen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0