Ridning Kompis

Efter att ha tömkört Al, så var det Kompis tur att bli riden!

Kompis var väldigt pigg idag! Men jag har ju inte ridit igenom honom på över en vecka, på grund av den där dumma tappskon.

Men i alla fall så var han lite för pigg idag, och kunde inte koncentrera sig på mig alls. Han ville bara springa och springa, vilket han absolut inte får göra. Då han blir alldeles för het då.
Blev ganska mycket trav och galopp och jag fokuserade på att han skulle gå i fin form och arbeta i stället för att springa, vilket blev en blandning av båda delarna. På slutet gick han på fint och arbetade i låg form och var hyffsat lugn.

När jag kom in i stallet var han blöt av svett, så jag tror klippmaskinen ska få komma ut ur sin låda den här veckan ;) Både Al och Kompis har blivit väldigt långhåriga och det är lika bra att klippa de nu.

Nä nu ska jag gå ner och hitta på något, ha det bra !

My love, My Life ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0