Ridning Al

Har inte hunnit uppdatera nå de senaste dagarna så här får ni några rader om ridpassen.

Onsdags:

Red ut på Al och det gick super! Gnäggade inte och blev inte rädd för något heller, så tummen upp för det =)

Dock blev han lite sur på mig, för vi lära stanna för vi mötte en bil och då hade han ingen lust att fortsätta. Så jag slog lite lätt med spöt på han rumpa och då "kicka" han. Haha, men det blev inge mer än så, så det var ju bra =)

Igår:

Red ut på Al igen. Allt gick bra till en början...

Kom inte så långt innan det kom en bil bakifrån i full fart, som såklart inte bromsade. Så det sprutade grus på Al, och självklart blir han rädd och sticker. Men jag fick stopp på honom och han kunde lugna ner sig.

Rester av turen gick super bra! Galopperade lite och han kändes jätte fin.  


Ja det där var väl allt jag har att berätta om ridturerna ? Red honom inte så hårt, då det är huvudsaken att han klarar av och vara själv.

Jo juste, Al har börjat blir väldigt pigg nu. Vet inte varför, men av någon anledning blir alla hästar jag har pigg när jag rider. Både Otto och Kompis var/är väldigt pigga hästar, så vi köpte ju Al för att han var så lugn, men icke. Nu börjar han bli likadan. Men jag älskar pigga hästar så det är ju bara kul =)

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig !

Lägger ut några bilder från i måndags också ! Bilderna är jätte dåliga, eftersom det var mörkt och jag kunde ju inte ändra inställningarna.

Men tack Amanda för att du försökte få fina kort ! Hade det inte hunnit bli mörkt hade de blivit super !

Kanske inte den vackraste formen, men den duger =)

Sötisen <3
Nu är bilderna helt oredigerade, då jag inte har externa hårdisken i kopplad =P


Kommentarer
Postat av: Ronja

Bästaste Finisarna =)

2010-10-30 @ 16:07:47
URL: http://gunbrittronjayvonneasberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0