Gårdagens ridning på Al

Orkade inte skriva nå mer igår eftersom vi hade typ filmkväll med familjen. Och idag har jag varit med Ronja så det är därför jag inte skrivit något än idag, men nu ska jag skriva lite om ridningen igår =)

Red lite dressyr på Al. Man kan ju säga så här, det gick skit dåligt. Han jobbade inte ett smack! Jag fick skänkla och skänkla för att han skulle gå framåt, och han hjälpte inte till alls. Drev på med skänklarna och när jag inte drev på lika mycket, saktade han av.

Han har aldrig varit så här förut. I alla fall inte när jag har ridit honom, då brukar han faktiskt hjälpa till lite. Men igår var han hopplös, så nu blir det kraftfoder för hans del! Så han blir lite "rappare" och lyssnar bättre för skänkeln.

Bebis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0