Söndag

Söndag idag då! Har väl inte hänt så mycket? Var med Amanda en stund och så.

Red Al på eftermiddagen/kvällen, och vad ska man säga? Det kunde gått bättre och det kunde gått sämre.
När jag red fram var han väldigt stel och slö. Började trava och han kändes inte helt ok, så jag testade galoppera och då släppte det!
Fortsatte arbeta i både trav och galopp, och han var jätte fin!
Sa åt mamma att lägga upp en bom på 50cm? Fattade galopp och red i mot det. Då vart han jätte pigg så jag gjorde en volt, och kom igen. Var mycket lugnare nu och det gick jätte bra! Hoppade några gånger till, sen bad jag mamma att höja. Nu var det ca 60cm, vet att det inte är högt, men för mig är det det!=P
Gick super även nu! Känndes knappt att han hoppade, var mer som ett större galoppsprång!
Skrittade honom efter det, och så. Då får han nå ryck och börjar stegra och bocka! Var inte alls berädd på det så jag blev sjukt rädd! Började trava, och travade ett bra tag så han fick bli lite trött. Nu kändes han super fin och gick ner på tygel och allt. Tror han ångrade sig lite faktiskt;)
Hoppas verkligen att det inte håller i sig! Vill att allt ska bli bra så jag blir säker och trygg på honom. För jag känner att med honom kommer jag nog övervinna min rädlsa för högre höjder inom hoppningen! Hoppas att det var en "engångs" grej han gjorde, men ska ta det lugnt i mon. För han kan ha haft ont eller så någonstans, så jag ska fråga vetrinären när han kommer hem och vaccinerar hästarna, om han kan ta sig en titt på Al. Måtte allt vara bra!


Al Pacino<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0