Ridning

Jaha då var det söndag igen då, men vi tar nya tag den här veckan så är det snart helg igen!

Idag har det väl inte hänt så mycket. Började med att gå ut till Albin, sen vart det datorn;) Har kollat på grus till ridbanor och hittade nått som hette "Paddex". Det verkade vara jätte bra! Man behövde inte dränera heller, utan behövde bara gruset så kunde man rida året om=) Men tyvärr så behövde man ganska mycket sånt grus, så det skulle bli ungefär 16.000:- och det var utan frakt=/ Aja vi får se hur det blir med det!

Efter det gick jag ut och skulle rida, Kompis! Har inte ridit honom på AS länge så det var kul att sitta på honom igen=) Red lite dressyr i början, och han arbetade på som vanligt. Fast han inte blivit riden på ett tag så var han väldigt lugn idag! Hoppade även lite små hinder och det gick lugnt och fint=) Men han är ju väldigt speciell den där ponnyn, rider man honom rätt så går det super! Men gör man nått fel eller ja, det behöver man kanske inte heller göra, men han känner på en gång hur "erfaren" ryttaren är. Fast jag har ju jobbat en del med honom också så;)

Efter det så var det Al´s tur! Longerade honom bara så att jag ska kunna rida honom i mon;) Haha! Nä men han är speciell han också, fast det är ju en haflinger och dom är speciella!
Men åter till longeringen! Al arbetade på bra, hade i och för sig instänningstyglar på honom, men lära ta av dom sen för han vart så slö!xD Så jag kan nog rida honom i mon ändå.=)

I mon ska jag nog åka och kolla på Julia när hon hoppar, och om dom är ute blir det nog foton också;) Är så himla foto sugen så det är inte sant! Funderar på att börja ta åt mig "fotojobb" och börja sälja foton från hopptävlingar? Aja får se hur det blir med det, nu ska jag i alla fall sova! Natti!


Min älskade ponny=')<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0