Ingen skola i mon!

Jaha då var det torsdag då, och i mon är jag ledig så det är skönt=)

Idag var det "spexfoto" i skolan, alltså hela klassen skulle bestämma ett tema, och klä ut sig efter det. Vi vart "idrottsklass på 80-talet"! Fast vi tog även med favorit idrott, då alla inte har idrottskläder från 80-talet;)
Ni behöver ju inte ens gissa vad jag och Ronja var? Jo vi var ryttare! Haha, svårt att gissa då?xD
Julia var förövrigt till in skola idag, hon ska gå där nästa år, och det tycker jag är bra! Men men, efter att vi fotat oss så åkte vi hem, för Julia och jag skulle rida=) Vi tog in pollarna och gjorde dom i ordning, och red iväg till ridbanan! Och Julia snackade heeeeeela tiden! Haha, var inte tyst en minut! Men det är roligt att ha nån att prata med, då jag suttit och ridit själv för det mesta.
När vi kom till ridbanan, började jag arbeta Al lite, gick ganska bra faktist. Arbetade på fint och så, så vi bestämde oss för att sätta upp ett litet hinder=) Var typ bara... Max 40cm! Sen kom det nån mer som skulle rida och då vart Al rädd när hon skulle stänga "grinden", dumma häst.
Hoppade lite och jag tror Al vart trött, för han hoppade knappt eller kollade avståndet till hindret. I mon ska jag nog bara ta det lugnt med honom, så han får vila upp sig lite.
Efter det plockade Julia undan och vi begav oss hemmåt! Sen när vi var på väg ut från ridbanan blev Al rädd för nått igen, och sen började Julia prata igen!xD Och hon pratade om typ allt! Hon kom på nån sång också, fast ingen melodi? Haha, den gick typ så här: "Mamma är en kossa, pappa en mus, tittut!" Haha, damp?xD Så jag höll på att skratta ihjäl mig! Sen red vi typ igenom en liten skog eller vad man ska säga, och då såg jag en tall som såg as konstig ut! Den hade typ två stora grenar som, liksom gick runt den tjocka stammen(kan knäppa ett kort på den nån dag) så då sa jag: "Kolla Julia, vilket konstigt träd!" Och Julia bara:"Haha, dom kanske är kåta!" Haha, gud vad knäpp hon är!xD Men man har alltid roligt med henne!
När vi kom hem gick jag in med Al, och nu undrar ni säkert "varför ska man veta det?", jo jag kommer till saken.
När jag skulle gå ut ur hans box, så lära jag gå under hans hals, och då går han på mig så jag får mitt huvud mellan boxen och honom! Det bara knakade till i huvudet på mig, och jag fick as ont i örat! Som tur var så hade jag hjälmen på mig, men ändå! Så där får han inte göra! Usch, ouppfostrad ridskoleponny! Tror jag måste börja med NH igen, så han får mer respekt för mig! Aja, nu är huvudet bra, så det vart inga stora fel i alla fall=)
I mon ska man till gullhed och hälsa på, sen upp på pizzerian och käka;) Det kommer bli najs! Tänkte slänga in lite bilder, men jag tror jag gör det senare i stället=)


Det får bli en bild på Al nu, kommer nog fler ikväll!=)


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAH, shiiiiiiiiiit va kul de va xD babbla på somfan gjorde ja xD men du blir ju inte uttråkad iaf och den där sången ja kom på ÄÄÄÄÄÄGER :D HAHAH, åååh shit, träden är kåta! punkslut. :D hahahah

2010-05-06 @ 22:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0