Dålig uppdatering

Nu var det ett tag sen jag bloggade! Men det har varit sjukt mycket dom senaste dagarna! Har haft en massa rester/läxor i skolan som måste vara inne till den 31, sen var jag och fotade och hjälpte till i ovansjö i lördags. Plus att Erika var här hela helgen;)

I måndags åkte vi och hälsade på Twister. Min älskade Twister, som jag saknar enormt mycket!
har inte sett henne på ungefär ett år eller så nu, så jag vart så glad när vi skulle åka till henne! Men när vi kom så tyckte jag inte det var samma häst som förut... hon var mycket mörkare i färgen, och visst det gör ju inget, men hon såg så trött ut. Hon har alltid varit den som kommer raka vägen fram till en och trycker gärna upp huvudet i ansiktet för att nosa, men inte nu... Nu nosade hon knappt på oss. Dom sa även att hon hade varit lite seg och trött dom senaste veckorna, så dom hade inte ridit så mycket på henne.
Kommer ihåg förra året när jag åkte till ovansjö och skulle titta när dom var med på en hopplektion. När jag såg henne då, så sa jag hennes namn och visslade lite lätt, Twister höjer huvudet och gnäggar lite tyst, sen går hon, utan att bry sig om att någon höll i tygeln, hon skulle helt enkelt till mig! Sen tryckte hon in huvudet i mitt bröst och där stog vi en bra stund. Alla runt om kring bara tittade, medan Twister stog och nosade mig i ansiktet och ja överallt!
Knäppte några kort på henne, men dom vart inte så bra eftersom hon gick efter en stund...


Twister nu

Twister förra sommaren

Här står Twister och har sitt huvud PÅ mitt huvud!

Efter att vi hade varit till Twister, åkte vi och hämtade syrran sen hem.

Igår hade vi friluftsdag så jag, Ronja och Amanda var hemma och red!
Ronja och jag red lite på Kompis och Al här hemma först, sen gick vi in och bytte om för vi tänkte rida och bada!=)
Så hon åkte till sin häst och jag fixade Kompis. Red inge hårt alls innan, red bara skritt så.
Vi red till hålldammen och skulle till nån badplats Ronja hade sett, men problemet var att vi hittade den inte!xD
Red fram och tillbaka efter vägen, och till slut hittade vi någonstans man kunde plaska med ponny-hästarna!=)
Kompis gick raka vägen ner i vattnet och börja käka, medans Nelly(Ronjas polle) knappt vågade gå i. Men när hon såg att Kompis gick i så lära hon prova, och då var det ju inge farligt;)
Amanda var med och knäppte lite kort, men dom vart inte så bra då jag glömde fixa inställningarna!xD
Bjuder på några iaf=)










Så nu får det räcka för idag! Ska försöka uppdatera i mon också, och då kommer det bilder på en söt liten varelse;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0