Ridning

Var hemma ifrån skolan idag igen. Har haft ont i huvudet i två dagar nu...

På eftermiddagen gick jag ut och red lite på Al, det gick jätte bra, "fjolla" bara lite idag;)
Funderar på att köpa ett nytt träns åt honom + ett nytt bett! Han är så himla stark och tung i munnen, om man säger så.. Kom gärna med förslag på bett!=)

Efter Al, var det Kompis tur!
Började med att klippa Kompis man och även lite i ansiktet. Och nej, jag RAKADE inte ansiktet utan KLIPPTE det lite. Han hade så himla lång päls där, så jag trimmade honom lite=) Kan lägga in bild i mon eller så.
Sen var det rid dags! Sadlade och gjorde i ordning honom för uteritt! Det var så himla längesen jag red ut så, jag lära bara göra det idag!=D
Red en bit och vände, och det kanske tog... en halvtimme?
På vägen hem mötte jag våran "granne"(Är ganska långt i mellan, men ändå en granne!) och blev där en halvtimme ungefär!
Vi pratade ganska mycket om Al, och hur jag ska få honom att inte vara rädd för... ALLT!
Aja, sen red jag hem, eller det var det jag skulle men Kompis hade andra tankar. Han börjar studsa och hålla på så jag stannade honom och vänder han "bortåt", alltså inte hemåt! Vänder honom igen och han fortsätter... Jag vänder honom igen och backar honom, men han håller ändå på. Till slut går han nästan ner i diket och då stegrar han, och slänger sig åt sidan, och när Kompis stegrar så STEGRAR han! Satt kanske en kvart på ett och samma ställe!
Fick honom till "ladan"(en korsning jag brukar rida till) och han fortsatte där också, men nu fick han för sig att inte gå frammåt! Hel knäpp var han.
Försökte få honom att gå frammåt, och då, stegrar han jätt högt! Och då menar jag verkligen jätte högt! Han nästan går om kull och jag tänker: "Det här går inte!"
Men jag satt kvar, med nöd och näppe. Tappade ena stigbygeln och låg på hans hals, så jag beslöt mig för att hoppa av, och gå ut på en åker!
Red minst 20-30 min på åkern i både skritt och trav, så han var dyblöt av svett. Sen kunde jag lugnt skritta hem på långa tyglar.
Nu blir det hård träning med honom igen, nu är lovet slut Kompis, eller hur Julia?;)
Tror faktist det är för att det börjar bli vår som han är såhär.
Aja sådär kan det vara att rida min vita springare;D Världens bästa Kompis? jo tjena!

Världens bästa Kompis? Jo tjena!
Men du är fortfarande bäst! Skulle aldrig klara mig utan dig<3
Obs, bilden är från i lördags, så det är innan jag klippte honom!


Kommentarer
Postat av: julia

ojojojdå ! ;o haha lät som en vild tur ;)

hårdträning här kan ja lova ;D

2010-03-31 @ 08:35:38
URL: http://juliaakarolinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0