Ridning

Dagen började med att jag blev väckt av mamma, för att vi skulle åka med farfar som skulle operera ögat=)
Efter operationen åkte vi till Valbo och åt. Där vart det en kycklingsallad för min del;) Haha!
Sen sprang jag in på Hööks för att köpa en "Solorake"(se bild nedanför), för att jag skulle tunna ur Al´s tjocka haflinger man!;)

När vi kom hem bytte jag om och gick ut och red. Började med Al, och han skötte sig fint!
Red efter en väg lite ovanför oss eller hur man ska säga, det var i alla fall i skogen jag red;P
Körde lite dressyr eller vad man ska säga, var ganska arg på honom sen igår så själva ridningen gick väl ut på att han skulle sköta sig. Vilket han gjorde! Är väldigt stolt över honom, eftersom han har lärt sig att man inte behöver ha någon "Kompis" med sig, för att rida ut;) Haha!
Det är verkligen stor skillnad på honom nu, och när han kom! Lägger upp två bilder sen, så får nu jämföra;)
Tänkte slänga in lite före och efter bilder på Al, eftersom jag provade rycka manen på honom=)
Före


Efter

Det kanske inte syns så bra, men men=) Klippte även bort lite hovskägg då det ändå bara var i vägen=P

Efter allt jobb med Al, så var det Kompis tur att bli riden!
Det blev lite dressyr för Kompis idag, vilket han förvånansvärt tyckte var kul=) Arbetade på frammåt och gick på tygel, jätte duktig var han! Gjorde galoppombyten och skänkelvikningar hur lätt som helst. Han har haft väldigt svårt för galoppombyte, men idag satt dom som smäck!;)
Ja, jag har väl inte mycket mera att skriva än att jag är otroligt nöjd med ponnysarna idag!=) Puss på dom!<3
Bjuder på nån bild på Kompis också=)


Vackraste<3

Älskade ponny<3

Nu ska jag ta och sova! God natt=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0