Ridning

Dagen började med att jag sov vääldigt länge, haha!
Aja, hade fått sms från Julia så hon skrev att hon skulle komma med halv tre bussen=)

Sen när hon kom så hämtade vi ponnysarna, och gjorde i ordning dom. Vi skulle rida på åkern så jag tog Kompis, han brukar bli så pigg när man rider på åkern så jag tog honom;)
Det gick jätte bra att rida Kompis! Han var inte alls pigg som jag trodde han skulle vara, däremot så var Al det. Det gick också jätte bra för dom, först... Sen stog Julia i "lättsits" och smackade på Al, och då såg han chansen att lägga av ett bocksprång, och det gjorde han. Inte ett litet heller, utan bockade och sparkade bakut med benen! Så Julia hade inte en chans att sitta kvar. Blev så himla arg på både honom och på mig. Jag hade väl kunna ramla av honom i stället för Julia! Nä usch, dumma häst. Men hon fortsatte rida som om ingenting hade hänt, och det var tur att hon inte gjorde illa sig, för då hade jag aldrig förlåtit mig själv.
Efter det skrittade vi lite, och då blev Al rädd för en traktor som hade varit där hela tiden. Så han stack iväg lite, men sen gick det bra.
Har även beställt lite saker från Börjes! Beställde sporrar, gramantyglar och ett hackamore=) Hackamoret ska jag ha på Rain, för hon kan verkligen inte ha bett i munnen!x)
Aja nu ska jag ner och käka något!

Så här sparkade Al bakut idag med Julia, inte roligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0