Ridning

Idag har det inte hänt speciellt mycket. Mest slappat;) Tog in båda ponnysarna på eftermiddagen för att jag skulle rida.

Kompis var först ut! Blev lite dressyr idag, då han verkligen behöver jobba på att ta det lugnt;)
Hade även gramantygel på honom vilket fungerade kanon! Förutom att "gramanen" var för lång-.- Det fanns bara full och då tog jag det eftersom Al är ganska stor. Aja vi får hoppas att den passar på honom då;)
Men tillbaka till Kompis! Det gick i alla fall jätte bra att rida honom med "gramanen". Han arbetade verkligen på lugnt och fint=) Sen blev det lite jobbigt att göra galoppombyte, så då blev det några bockningar;) Haha, men jag satt kvar!
Jo juste, mitt under ridningen lossnade en benlinda som jag hade på Kompis,(Har alltid benlindor när jag rider dressyr) och den gick självklart sönder. Skit linda! Dom liksom "rullade" upp dig fast jag hade satt dit dom ordentligt. När jag hoppade av och skulle kolla på lindan så var det en till som hållde på att lossna. Aja får köpa nya när mamma och jag kanske åker ner till Falsterbo Horseshow;D

Efter att jag ridit Kompis longerade jag Al, och det gick inte sådär jätte bra. Han verkade vara halt på högerbak och då blir man såklart orolig. Men sen lossnade det lite, och jag ska ta och rida honom lite i mon för att känna. Aja hoppas det inte är nått allvarligt.
Nu ska jag sova! Godnatt=)

Ponnyn med dom vackraste ögonen<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0