Ridning

Tänkte skriva lite om dagens ridning nu då=)

Red Al först idag igen, och jag red även till vändplanen idag igen.
Det gick jätte bra idag också! Gnäggade väl lite i början, men när vi väl kom till vändplanen så slutade han=)
Red mycket tempoväxlingar idag, och mycket galopp. Tränade honom på galoppfattningar då han hade väldigt svårt för dom när han kom, och nu sitter dom sjukt bra! Fattade många från skritt och det gick jätte bra till slut=)
Han arbetar på jätte bra nu, och har inga dumheter alls för sig längre. Ska nog rida honom i hagen i mon med gramantygeln, för att få ner honom riktigt på tygeln i alla gångarter=)

Red även lite lugnt på Kompis idag.
Blev en liten vända till ladan och lite på åkern där.
Han var pigg och glad som vanligt!
Red inge hårt alls på honom idag eftersom jag red ganska hårt igår=) Gjorde lite galoppombyten och arbetade lite lätt bara. Vill inte köra så hårda pass på honom eftersom han är 19 år. I och för sig är han den piggaste och fräschaste hästen vi har så egentligen behöver jag nog inte oroa mig! Haha=P

Nä, nu ska jag ta och hitta på något vettigt att göra! Kanske åka till Amanda men är det vettigt det då?;) Haha! Kanske man ska ta moppen dit då? Aja vi får se!
Ha det bra!
 
You're my beautiful sunshine, you're the one who makes me shine everyday and dont think about the past!<3


Kommentarer
Postat av: Anna

Fin blogg :)

2010-07-22 @ 12:20:23
URL: http://anwan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0