Ridning

Har precis kommit in efter att ha ridit båda ponnysarna!

Red Al först som vanligt.
Red ut på honom ensam för första gången på väldig länge, red till en "vändplan" som var perfekt att rida på;) Och det gick kanon! Gnäggade efter Kompis två gånger men det störde inte honom i arbetet. Han var grymt fin idag! Gick på tygel och arbetade hur bra och fint som helst. Hade även sporrar på idag utifall han skulle hitta på någonting. Nu ska ni inte tro att jag sporrar mina hästar eller så, men Al är så stor och stark. Sen kan han vara väldigt slö också=P Dessutom så har jag varit lite i mot sporrar innan jag skaffade Al. Tyckte folk som red med sporrar var lata och inte orkade använda skänklarna=P
Jag har ju i och för sig bara haft heta och pigga hästar innan Al så jag har inte kunnat ha några sporrar! Äh nog pratat om det! Han gick i alla fall super idag, och jag är jätte stolt över honom=) Kommer ihåg när han kom hem och man kunde knappt rida på honom alls! Han bara stack och var rädd för allt.
Kommer ihåg en vecka när jag bara hann rida honom tre dagar. Alla dom dagarna ramlade jag av honom. Tre gånger, tre avfallningar. Nä då var det inte kul. Så nu är det mycket roligare att rida honom! När det funkar är det alltid roligt;)
Jo juste hade även Lassie med mig, vilket jag tror hon tyckte var väldigt roligt=) Men när vi var på väg hem mötte vi två stycken tjejer eller damer som hade typ 6 naken hundar och 1 springer spaniel! Lassie lyssnade fint, till en början... sen blev hundarna intressantare än mig. Haha, och mitt uppe i alltihopa så kom en bil! Snacka om KAOS!xD
Haha så jag hoppade av och tog Lassie, blev lättast så=P

Efter kaoset var det Kompis tur!
Tänkte köra lite kondition med honom så jag red till min nya "galoppåker"!
Det är liksom en åker med en "dunge" i mitten så man kan rida runt som på en galoppbana. Jätte duktig på att förklara är man också=P Men jag ska be någon följa med dit någon dag och knäppa lite bilder på mig och nån häst=)
Tog med Lassie även denna gång, då man inte behöver ut på vägen för att komma dit!
Kompis gick bra även han. Det blev ganska mycket trav och galopp, men det gillar ju han;)
Tränar ju mycket på galoppombyten och dom satt verkligen bra idag!
När jag hade ridit en stund kom det några barn som blev väldigt förvånade när det var någon som red på åkern, och dom sprang iväg lika fort som dom kom. Haha=P
Tänkte inte mer på det och började med lite tempoväxlingar, och galoppera full fart runt "träddungen"! Så härligt!
Sen kom barnen igen när jag ridit några varv, så jag lära ju fråga om dom ville något=) Men det ville dom inte det enda dom ville vara att säga att jag hade en väldigt fin häst! Aw, ja han är så fin min Kompis=')
Red inte så mycket mer efter det, utan bara travade av honom och skrittade hem.
Bjuder även på några usla mobilbilder på Kompis, tur att Kompis är fin i alla fall=)




Kompis kan se farlig ut han också;)

Mina älsklingar<3

Nu ska jag vara med Sanna! Får se om jag skriver nå mer sen=)


Kommentarer
Postat av: EmbLeM

SV; Tack så mycket! :)

Hehe ja han är blire speciell :P

2010-07-19 @ 22:13:04
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: EmbLeM

Sv: Ja det nya stalltäcket är verkligen fint :)

Hehe ´ja jag gillar oxå mässingspännen :P har mässing på träns, lädergrimma och förbygel på tävling, och silver på träns och förbygel hemma :P

Men det kanske fans silver oxå? jag vet inte, klicka på bilden så kan du läsa mer :)

2010-07-19 @ 22:17:33
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0