Ridning

Sovmorgon idag då! Började kvart över ett=)

Ja, idag red jag Al på förmiddagen. Han var pigg och glad! Lite drygt att han håller på och gnäggar efter andra hästar bara, men det gick bra ändå=)
Red ut för första gången på Al igår och det gick bra. Förutom att det var nån som stog och eldade nå papper och skit så han blev rädd! Haha. Sen när jag kom hem red jag lite i en hage så jag fick galoppera honom lite, och då kommer han som eldade på fyrhjuling, och den låter inte vackert! Låter mera som en cross, så Al vart liite rädd första gången den kom, men andra gången satt jag lugnt på honom och då gick det bra=)

Efter det red jag Kompis, och jag som tyckte det var drygt när Al vart rädd för allt. Haha! Red till ladan och vände, så på tillbaka vägen var det tre grässtrån som vajade i vinden, och dom var jätte farliga! Oj, oj! Stegra och slänga sig bakåt måste man också göra! Haha, tillslut gick han förbi, och frustade och hållde på. Aja 19 år och rädd för små saker, men jag skyller på Welshen och Araben i honom. Dessutom så är han ingen "lätt" ponny att rida.

Aja igår hade Al även smitit, och ja han hade hoppat över, så han stog mitt i skogen. Jag ropade på honom och han hoppar stilla stående over, eller ja... han försökte i alla fall!xD Rev översta tråden.
Idag hade han också smitit när jag kom hem, men då hade han täcke på sig så då klarade han inte att hoppa över, så då låg alla trådar och skit nere! Haft sönder täcket hade han också, ett Jacksson täcke jag köpte på rea hos häst och ponny i sandviken. Köpte det för 599:- och ordinarie pris var ca. 1500:-! Kul! Nej... Aja det går att använda iaf, var bara ett bogspänne som gått sönder så det går ju att byta.
Aja nu ska jag gå och sova, i mon slutar jag halv två eftersom jag har profil: ridning!=) Aja natti natti!=)


Vad ska vi göra med dig, din bushäst? <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

Svar: Ja verkligen! Nä men ellerhur! Tur att han är storhäst och endast 8år, är just därför som vi ger honom tid och en chans att bli bra :) Många hade nog tyvärr inte gett honom det... Jaaa :D

2010-01-29 @ 23:24:54
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0