Ridning

Idag red jag Al igen. Det gick super! Provade galoppera lite och det gick bra.
Han är lite rädd av sig så det var mycket som var farligt!;) Men så blir det ju om man bara går på en ridskola, in och ut mellan stallet och ridhuset.
Aja i mon ska jag prova rida ut på honom=) Fast inge långt eftersom han inte har några skor bak.

Fick veta igår att min älskade De Soto "Otto" är avlivad. Har tydligen varit det ett bra tag nu, och jag har inte vetat nånting! Jag som hade tänkt åka och säga hej då innan, och det fick man ju? Nej. Så fort jag tänker på honom, min fina fina Otto, börjar jag gråta. Allt roligt vi gjort tillsammans, allt han lärt mig! Ja, det är tack vare honom som jag är den jag är idag! Utan honom hade jag inte haft nånting. Då hade jag suttit här, framför datan hela dagarna! Så tack för dom två bästa åren i mitt liv! Dom kommer alltid vara i mitt hjärta, och du, du kommer alltid ha den största platsen av alla!<3


Otto´s sista sommar='(<3

Kommentarer
Postat av: Julia Eriksson

Han verkar bedyta myket för dig

fick tårar i ögonen :'|

2010-01-25 @ 14:23:26
URL: http://juliiiaeriksson.blogg.se/
Postat av: Julia Eriksson

Postat av: Linda

Svar: Han betyder mest! Eller betydde...

När jag fick hem honom hade han varit halt på tre ben, var omusklad och kunde i stort sett ingenting, hade inte ens nån "riktig" trav!

Jag hade honom 1 år, sen kunde han allt! Han var inte halt en enda gång under två år, och jag hoppade 70-80cm på en triangelmärkt häst. Det var inte bara han som utvecklade sig, jag också. Han lärde mig att inte bli rädd när en häst bockar eller stegrar! Två år kämpade jag med honom, och till vilken nytta? Aja det är som mamma och pappa säger, han har det bättre nu än när han var hos ägarna, dom ville inte ha honom. Så jag hoppas jag finns nånstans, i hans hjärta...



Tack för att du bryr dig Julia! Det betyder mycket!<3



Re: Ja, man utvecklas ju mycket av sånna hästar. Olga var likadan hon hade tur som kunde gå eftersom hon hade en lättare skada i frambenen och efter det så i princip red jag ju in henne på nytt.

Bryr mig om dig för att du bryr dig :)<3

2010-01-25 @ 21:06:33
URL: http://juliiiaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0