Första dagen i skolan!

Ja då var den första dagen i skolan avklarad!

Dagen gick faktist ganska fort idag.
Fick julklappar av Sandra och Ronja idag, jättefina var dom!=)
Aja efter skolan åkte mamma och jag till Willys, sen hem.

Ridningen gick sisådär. Red Kompis barbacka till ladan och vände(en lagom skritt tur jag brukar rida), Kompis vart så himla pigg när vi vände hemmåt och då börja han tok bocka! Gjorde riktiga rodeo bockningar, hoppade rakt upp, sköt upp ryggen och drog ner huvudet(inte bästa förklaringen men jag hoppas ni fattar).
Han har aldrig gjort "sånna" bockningar nån gång, så jag vart väldigt förvånad men jag satt kvar! Han hann bara göra två riktiga bockningar sen fick jag upp huvudet på honom. Och han ska vara 19 år? Jo tjena! Snarare 6 år! Beter sig inte alls som en gammal gubbe, tvärtom!
Aja, han skötte sig hyfsat resten av vägen hem. Blir nog en längre tur i mon så gammel gubben blir lite trött.

Nu ska jag gå och sova. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0