Ridning

Vaknade vid tolv idag, så det blev ganska sen ridning.

Al var först ut idag! Gick kanon, idag igen! Tror vi börjar komma överens nu. Hoppas på det iaf!
Blev ännu en dressyr dag, och tränade mycket skänklar.
Red på en fyrkant och vid varje hörn skulle han flytta, antingen fram eller bak delen, och sen trava fram till nästa hörn och göra halt, vända osv.
Funkade super, och till slut gick han på tygel och arbetade hur fint som helst! Galoppen funkade bra den med, och inga bockningar eller så. Vart rädd för nånting så det vart ett litet ryck, men sen vart det inget mer=)
Är ooootroligt nöjd med Al, ännu en gång! Två dagar på rad! Är det en dröm eller?? Hoppas verkligen det håller i sig nu, så jag slipper bråka mer med honom. Tror faktist att NH träningarna hjälp mig en hel del med honom. Han litar mer på mig nu, och har RESPEKT för mig, som han inte hade när han kom! Han gick över en, drog ner huvudet vid tränsning och gjorde precis som han ville! Men som sagt så är det stoooor skillnad nu.
Men som sagt, så är jag jätte nöjd med Al idag=)
Jo juste! Al har tappat en sko också...-.- Skit kul! Nej, hoppas hovslagaren kan komma så fort som möjligt! Men men, annars är det ju bara att vänta...

Efter Al, var det Kompis tur! Körde samma övning på honom, men han var väldigt pigg! Har inte ridit "ordentligt" på två veckor nu så, han var pigg! Stegrade nån gång och försökte bocka men det gick bra=)
Red även på "galopp/travbanan" med Kompis, fast han tyckte det var jobbigt=P Har ju blivit lite snö där så. Aja är sjukt nöjda med mina ponnysar idag!  Har även tagit in deras träns och tvättat och smörjt in dom, så nu blir dom fin!=D

Har även hunnit vara med Amanda idag! Och i mon ska vi kanske också vara. Får se om vi hinner med Pettris då också?;)
Nä nu ska jag sova! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Åh vad roligt =). Bilderna ser riktigt fina ut :)

2010-03-02 @ 21:48:35
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0