Ridning

Var hemma från skolan idag, för jag hade ont i huvudet.

Gick ut i stallet nu på kvällningen och började med att borsta Al, sen tog jag ut honom.
Körde lite NH(Natural Horsemanship) träning med honom, så han ska börja lyssna på mig bättre!
Han skötte sig kanon, och vart väldigt glad över att få komma ut;) Han lär ju stå inne då han bara smiter...
Bockade och studsade som bara den! Haha. Sen skulle jag försöka longera honom men då ville han bara vara vid mig. Han vart nästan arg när jag försökte få honom att springa runt mig, sen började han sparka och hålla på, så då fick han springa ännu mer;)
Aja fick honom att stanna på komando iaf, vilket jag inte trodde skulle gå. Aja är super nöjd med Al idag=)

Sen var det Kompis tur!
Vart lite NH för hans del också;) Fast han har jag kommit lite längre med så han kan redan stanna och gå lös, när man håller på med honom.
Så han tränade jag "spansk skritt" med, vilket gick förvånads värt bra=D Ska även lära honom buga och lite annat. Måste ju hitta på nått man kan göra med honom, som han också tycker är kul, vilket han tycker det här är!

Vad tycker ni om NH? Tränar ni nått sånt med era hästar? Skulle vara kul med svar!=D


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är spansk skritt=P?

2010-02-23 @ 21:13:22
Postat av: Ronja

Jag tycker det e skit kul och tränar ofta det med nelly det går framåt med henne iaf.

2010-02-24 @ 22:40:18
URL: http://rrronjaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0