Ridning

Red Al nu på kvällningen. Skulle rida med Ronja så jag gick ut och fixade Al. Han verkade lugn och fin, så jag red lugnt iväg när jag var klar.
Kom upp till "vandrarhemmet"(Var ett vandrarhem förut) och där tog det stop. Han skulle inte gå! Viftade med huvudet och hållde på, så jag slog till honom med spöet flera gånger, men han reagerade inte ens! Till slut vände han hemmåt och börja trava, men jag hann få tag i tyglarna och vända. Nu var jag arg och rev i ordentligt, sen gick han och "fnyste" och hållde på. Kom till bron och tänkte "Hur ska det här gå då?" Fast det gick förvånadsvärt bra. Slängde sig hemmåt en gång sen var det inte mycket mer.
Red vidare och mötte Ronja. Red upp på järbo och igenom överbyn, så det vart en jobbig vända för rädda Al;)
Red igenom järbo och det gick bra, han hade ju nån med sig;) Aja vi skilldes åt vid bron ungefär och då märkte Al att Nelly inte följde med!(Ronjas häst) Så han gnägga och stannade flera gånger och till slut... lägger han en rejäl bockning och vänder efter dom, men jag var snabb och tog tag i tygeln och vände han hemmåt, slog till med spöt en rejäl gång sen gav han sig. Så då travade han hela vägen hem i stället. Han är väldig speciell, lilla Al. Man får inte visa att man är rädd eller så, för här har vi en häst som är envisare än en shettis;)
Är både nöjd och besviken på ridningen idag, så det är tur att Denise ska hjälpa mig med nån gång i veckan så man har nån att rida med=) 
Tänkte även bjuda på lite bilder på just Al, då han visar sin bra sida;)







Obs! Har kedja på honom bara för att han gör lite som han vill ibland, tex som att gå hem när det passar honom.

Sen vill jag gärna veta om ni gillar mina "bildbombar" eller om ni hellre ser nån bild då och då? Och glöm inte att kommentera mina bilder!=D


Kommentarer
Postat av: Denise Grundström

"bild bombar" är faktiskt kul:)

Nu om jag börjar rida hos dig kan vi ta många bilder haha. Jag tar gärna kort när du rider, så får du lite mer bilder när du rider på honom:)

Kolla bdb, har skrivit till dig där. Om jag kanske kan komma till dig idag? när du kommit hem ifrån skolan.

Kramar<3

2010-02-16 @ 07:48:29
URL: http://deniseg.blogg.se/
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Okej :) Själv gillar jag inte alls pessoa. Chino gick på det innan vi köpte honom, och vi satte på vanligt tränsbett direkt. Nu "knäpper" han gärna av i nacken, troligen för att dom ridit honom på just pessoa. Blir ju lätt så. Vi har ju haft Chino i mer än ett år nu, men ändå inte fått bort problemet. Har man en pigg häst så tycker jag att det finns så många andra bett att prova än just pessoa! Men folk tror tyvärr att det är "snällare" än bett med kedja, men felfel :P Tex när Chino blir lite stark när vi rider ut ibland så brukar han ha kimblewick (även kallat jaktkandar). Ett mycket bättre bett, då man kan ge eftergift och hästen får inte något tryck över nacken :)

2010-02-16 @ 12:10:39
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Julia

Gud va fin Al är! verkliugen =) Men kompis också förstås! :) gillar när du bildbombar

2010-02-16 @ 14:53:54
URL: http://JuliaEriksson.blog.com
Postat av: Anonym

lskar dina bildbombar det e kul:) sen har du så fina bilder också men bara 13991 stycken:P

2010-02-16 @ 23:32:53
URL: http://rrronjaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0