Gårdagens ridning

Igår kom Erika hit med bussen kl 06:30 på morgonen. Då var man ju lagomt pigg-.- Haha, vi gjorde inte så mycket då eller jo Erika fixade min hårförlängning, men det var väl allt sen somnade vi!xD

När pappa hade slutat åkte vi till Valbo! Vi skulle köpa en mikro åt farfar. Jag och Erika "tokade" oss lite=P Erika satt i en kundvagn och jag skjutsade henne! Drog henne i full fart sen släppte jag henne, vilket inte var så uppskattat;) Haha!
När vi kom hem gick Erika och jag ut till hästarna och red lite=)

Jag började med att rida på Al vilket inte var det roligaste.
Han var svår jobbad och ville inget som jag ville. Han vela mest springa efter Kompis och inte lyssna ett dugg på mig.
När jag hade ridit och försökt arbeta honom i trav en stund, fattade jag galopp vilket inte gick så jätte bra. Först ville han inte galoppera utan bröt av till trav efter ett halvt varv. Sen sparkade han bakut och försökte bocka, men som tur var så orkade jag hålla upp honom så han inte kunde göra något.
Så är det någon som vill köpa en haflinger med kapacitet för högre höjder i hoppningen, hör av dig. Nu är jag väldigt seriös, orkar inte sitta och arbeta med en häst till. Kommer aldrig få komma ut och tävla ponny om jag fortsätter med Al. Synd på en så duktig hoppare men så är det.

Aja, efter att jag ridit Al hoppade jag upp och red igenom Kompis lite.
Han gick som en klocka! Något pigg kanske men det brukar han ju vara=) Har inte mycket mera att säga om Kompis, mer än att jag älskar denna otroligt underbara ponnyn=')<3

Ja det var väl allt från gårdagen? Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, funderar på att gå ut i skogen och plocka lite blåbär?=) Men Erika måste ju vakna först-.-' Aja, kommer nog en bildbomb idag eller någon dag framöver=)

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0