Ridning

Ingen skola idag, hade sovmorgon till kvart över ett och då skulle vi på teater så... Jag skippade det;D

Red Al på kvällningen, och det gick super! Han skötte sig hur bra som helst, och arbetade på bra=)
Körde lite bommar eftersom vi ska hoppa i mon. Han tyckte det var jätte jobbigt! Haha, var med Amanda så hon hjälpte mig med bommarna=) Fast först stog hon och borstade bort päls från Pettris, och att borsta bort päls från henne = OMÖJLIGT! Haha!
Men åter till Al! Red honom på en volt med två bommar, som han skulle fatta trav över, alltså precis när han går över bommen ska han gå över till trav! En väldigt bra övning och tränar värkligen upp hästen övergångar och muskler. Han gjorde det ett par gånger, men tyckte det var för jobbigt så han galopperade över ist;) Det var så himla härligt! Har inte galopperat på honom, sen... flera veckor sen!='D Så det kändes underbart! Det är som en helt annan häst nu, han är inte rädd för nått! Längtar till i mon då jag äntligen ska hoppa med honom=) Amanda ska kanske vara med så då kan hon fota;)
Efter ridningen klippte jag Al´s man! Han vart så tjusig så;)

Kompis fick lite vilodag idag! Då han jobbade ganska mycket igår=)
Putsade lite på hans man också, och Amanda borstade honom. Han kommer nog bli glad i mon när han får hoppa=P Han har inte hoppat på kanske ett halv år eller så, så det blir nog full fart i mon?;)
Nä nu ska jag sova, bjuder på lite "före" och "efter" bilder;)
Obs! Dom nyaste bilderna från idag är tagna med min mobil, därav den dåliga kvalitén!

Före (glömde att ladda upp en bild när jag hade klipp Kompis ansikte)

Efter=) Blev ganska nöjd faktist!

Före

Efter, nu ser han ut som en ponny och inte som en skogsmulle!=P

Ut med det gammla, och in med det nya! Nu tar vi nya tag igen, och den här gången så fixar vi det!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0