Dålig uppdatering!

Nä, usch vad jag har varit dålig på att uppdatera den här veckan! Nu får jag skärpa mig!
Skriver vad jag gjort dag för dag tänkte jag=)

Måndag: Vaknade klockan 06:00 och gick ut till Albin, sen blev det skola och efter skolan snabbt hem och gav Albin mat, sen åkte vi till Hööks på sadelkväll! Faktist väldigt intressant, man fick veta väldigt mycket om sadlar, hur dom ska ligga osv. Jo, det var förövrigt Peter Winslow som var där och hade "lektionen" om man kan kalla det så=P Han sa även att han tyckte att alla hoppryttare skulle ha fårskinnspad under sina sadlar, då sadeln ligger bättre och det blir i stort sett inge tryck alls av sadeln. Blev väldigt glad när han sa det, då jag alltid använder pad under mina sadlar, och använder just fårsinnspad nu!
Sen kollade vi om det fanns nån sadel åt Al, men vi kom på att vi ritade fel på "mallen" så vi åkte hem och ritade en ny. Sen var det bara att gå ut till Albin två gånger till ungefär=)

Tisdag: Dagen började åter igen att jag gick upp 06.00 och ut till Albin. Sen skola(fast vi började inte förrens 09.30;) och till Hööks på eftermiddagen med den nya mallen. Så vi köpte en sadel! Köpte en Gold medal flatback "Celeste", och en massa tillbehör! Dom hade ju 15% rabatt på alla sadeltillbehör på måndagen, men vi fick det ändå! Tack så hemskt mycket för det! Så det vart lite grejer, en till fårskinnspad, sadel gjord, stigläder och stigbyglar=) Tack mamma och pappa som la ut pengar till sadeltillbehören! Sadeln köpte jag faktist själv;)
Men när vi kom hem tyckte vi inte att den passa=/ Synd! För det var en väldigt fin sadel! Aja, ska lämna tillbaka den i mon(söndag).
Slänger in lite bilder på "fynden"!



Sadel: 6 159:-
Fårskinnspad: 699:-
Sadelgjord: 699:-
Stigläder: 649:-
Stigbyglar: 229:-

Onsdag:
 Även idag gick jag upp klockan 06.00, och Albin vart lika även denna dag över att jag kom=)
Sen var det skola, tråkigt men jag hade sovmorgon till 09.35 iaf;) Sen satt man i drygt två timmar och hade inget att göra.. Aja, efter skolan var jag till Albin, sen provade vi sadeln ännu en gång, för att vara riktigt säkra på att den INTE passa, och ännu en gång så var vi inte nöjd. Sen hände det inte så mycket, vart Albin som vanligt, vid 23.30-24.00 tiden=)

Torsdag: Idag fick jag sovmorgon för mamma matade Albin på morgonen! Dom kom och hämtade tjurar så då skulle hon ta honom sa hon, tack mamma!
När jag kom till skolan var det Nationella prov som gällde, matte nationella är väl inte min starka sida men det gick hyfsat ändå=)
Hade bara Nationella, idrott och slöjd så det var en ganska skön dag ändå.
Efter skolan följde Amanda med mig hem och sen kom Ronja också!
Vi skulle göra klart en uppgift, så då kom dom hit, eftersom jag lär vara hemma ungefär var fjärde timme=)
Hände inte så mycket mera sen, sprang och hoppade över hinder i Al och Kompis hage för att träna galoppsprång, haha! Men kul var det;)

Fredag: Klockan ringde ännu en gång kl. 06.00 och Albin var hungrig;)
Sen var det skola och efter skolan var det BOWLING, med syrran, Danne, Amanda och Sandra=D Förlora ganska stort, fast jag vann äver Sandra iaf!xD Haha, vet inte vad det var men det gick verkligen inte! Klot-helvetet åkte bara ner i rännan hela tiden! Haha, men roligt var det i alla fall!
Efter det gjorde jag inte mycket, hade ont i huvudet, eller ja... Hela kroppen! Så jag var bara inne och vilade. Sen fick jag för mig att jag skulle lära mig att virka! Åh va kul det var!=D Virkade en gris åt mormor, som hon fick idag(lördag) för att hon fyllde år. Så nu ska jag börja virka gosedjur!=) Haha!
Nä, nu börjar nog Albin bli hungrig igen, oj juste! Albin är en vecka idag!=D Så jag bjuder på lite bilder från idag, när vi var ute och gick! Och ja, jag hade honom lös=)
(Obs. Mobil kamera!)

Albin=')<3

Albin, ute på nya äventyr?;)
Ja så har min vecka sett ut! Skriver mer i mon, för nu ska jag ut till Albin=)

Kommentarer
Postat av: fanny

snygg sadel :) å övriga saker

2010-04-25 @ 22:58:32
URL: http://fannythevilwin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0