Albin!

Oj oj oj, vilken dag! Började med att jag vaknade klockan 08.00 och kunde inte somna om! Men jag låg kvar till ungefär tio. Jo juste! Amanda sov här också så det var därför jag inte gick upp, det var hon som sov länge;)

Aja, efter det hände det inte så mycket. Satt här och letade efter gratis hemsidor och hittade faktist en intressant! Men men, sen kom mamma och pappa hem.(dom hade varit och tittat på traktorer eller nått, dom var i alla fall till Lantmännen!)
När dom kom hem där ifrån berättade mamma att Robert´s får hade fått lamm.(Robert är också bonde och bor i Järbo, precis som vi;)) Så jag och Amanda började tjata på mamma att vi skulle åka och kolla på dom, så det gjorde vi!=D
När vi kom dit så var det en som "lammat" nu på morgonen och två som hade fått tidigare. Hon som hade fått idag hade fått fyra små bebisar, sammanlagt hade han 9 lamm från 3 tackor!
Men i alla fall, så var det ett av lammen som var födda idag som mamman inte ville ha=/ Hon bara puttade undan det. Så efter ett tag tittade mamma på mig och sa: "Vill du försöka?" och självklart ville jag det!=D
Så vi tog hem honom! Fick veta sen att mamma vetat om att det var ett lamm som mamman inte ville ha, och att Robert hade tänkt på mig när han såg det;) Det var även ett litet tjej-lamm som tackan inte var så förtjust i så vi får se om hon också flyttar hit;)
Så när vi kom hem var det bara att bygga en hage/box åt honom utav kompostgaller, och hans namn är såklart Albin=)
Så jag har nästan nyss kommit in efter att ha gett honom "nattmaten", så det vart ingen ridning idag=)
Hoppas verkligen att han överlever, och att jag får ha honom kvar=)
Här kommer det nån bild på honom i alla fall!=D

Söta lilla Albin=')

Han ville vara nära mig hela tiden=)

Han fick en kattbur som bädd, under värmelampan=)
Vet att bilderna inte är dom bästa, men jag ville ha bilder på honom och orkade inte ändra inställningarna.
Nu ska jag ta och sova lite, så jag orkar upp i mon=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0