KM!

Ja då var det KM idag då!
Gick ut för att fixa Kompis och då var han alldeles gul! Skit tråkigt! Aja var bara att skrubba han igen...
Tillslut vart han vit och fin! Nästan i alla fall...
Men men! Lastnigen gick jätte bra och urlastningen gick ännu bättre! Han brukar springa ut ur transporten men idag gick han lugnt och fint=)
Gick och snackade med Leif och han sa att man skulle ta en pay and jump som framhoppning.
Så jag gjorde som han sa och hoppade en pay and jump på 60cm... Men jag tror han fuska lite och tog 70 på några=P
Aja var bara att köra! Var inte ett dugg nervös! Han var jätte lugn på framhoppningen så jag gick in på banan som om det bara var en träning.
Kompis var sjukt fin idag! Lugn och sansad! Lära smacka på honom och det är inte vanligt! Vart ett pet på sista hindret men det var för att jag inte smackade på honom. Sjukt nöjd med honom!=D

Ja då var det bara KM:et kvar då. Och eftersom det gick så bra på pay and jumpen så kunde det ju knappast gå lika bra på KM:et. Mycket riktigt...
Var dyngsur när jag red in på banan och ponnyn var hur pigg som helst! Har släta gummi tyglar så dom var skit hala när jag red! Tappade dom efter första och andra hindret så på tredje vart det ett stopp... det var även en trippelbarr och vi har bara hoppat en hög sån en gång. Aja bara att bita ihop och vända mot hindret igen. Och gissa vad som händer? Jag tappar ena tygeln! Men får tag på den snabbt och han hoppar över trippelbarren.
Resten av banan gick kanon! Synd att han vart lite pigg i början annars hade vi fått en riktigt fin runda!
Aja var den enda i klassen så vi vann ändå!=P

Kompis med vinnar rosett!=D



Kompis fina priser=)


Kommentarer
Postat av: Julia eriksson

Hej! kul att det gick bra! Han e så fin, tänkte åka o kolla men det regnade ju så mycket :/ aja Grattis!

2009-10-04 @ 18:20:35
URL: http://juliiaaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0