Blött och lerigt!

Hej! måste säga att jag hatar det här skit vädret! Regn, regn och åter regn! Nog med att jag ogillar hösten men lite fint väder kan man väl få ha? Nej...

Idag var jag med Amanda! vi målade om ett bord.=P Ska ha det i sadelkammaren så man kan sitta där och fika efter ridturen=)
Senare på kvällen red jag på Kompis=) Gick inte sådär jätte bra... Han var hel konstig! Han har stått några dagar nu och då tycker man ju att han ska bli pigg? Nej, snarare tvärtom. Han var jätte lat! Orkade inte arbeta ett piss! Så när jag gjorde galoppombyte lära han sakta ner till trav. Satte galopp skänkel och hästen gör skänkelvikning! Hur korkat är inte det? Försökte sätta ennu tydligare men han bara fortsatte... så jag ryckte till lite i munnen för att han skulle skärpa sig och reser han sig upp på bakbenen och snurrar runt! (och när han går upp på baknenen så ställer han sig rakt upp)
Som tur var så satt jag kvar!(han brukar snurra runt på bakbenen så man ska tappa balasen) Red vidare och skulle fatta galopp igen. Då börjar han studsa och bocka så jag ryckte till ennu en gång och han gör samma visa! Satt kvar en stund men kände att han var på väg att gå över så då släppte jag. Jag landade precis framför hans ben och han skulle precis trampa på mig och då tar han bort hoven. Så lite gullig är han ju ändå=)
Reste mig och hoppade upp, då var jag riktigt förbannad så jag började arbeta honom och då försökte han igen men då smällde jag till honom med mitt spö så då gav han sig. Sen gick han jätte fint resten av ridpasset. Kortade stiglädrena utifall han skulle göra nått.

Har även mockat ur hans box idag och fyllt på med spån i stället för halm, så vi får se om han blir renare.=)


Ibland kan han faktist gå fint!=P

Kommentarer
Postat av: julia

haha bushäst :D <3

2009-10-25 @ 23:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0