Valkalampi!:D

Hej idag gick jag upp tjugo i åtta... Kul! Ne inte när man varit vaken till halv ett och kollat på Harper´s Island och blivit besviken och legat och grubblat halva natten... Men men.. Hovslagarn skulle komma och jag lära hjälpa mamma in med hästarna sen gick jag och la mig på soffan och sov och vaknar av att det är nån som tutar utanför. Mamma såg att det kom upp en okänd bil på gården och hon kunde ju inte gå och titta vem det var eftersom hon hållde i en häst. Aja bilen åkte iaf iväg och mamma och Tommy(hovslagarn) började prata då sa Tommy att det säkert var nån sienare(stava) som skulle sälja nått. Men dom tänkte inte mer på det.
Vid elva tiden var dom klara och mamma kom in och satte sig och började kolla på Wild Fire och då ringer hennes mobil, då hade Tommy åkt förbi en i byn och sett den där bilen som kom och tutade och gissa? Det var en sienare som sålde kostymer!xD Haha... Liiite bra gissat då!

Klockan ett var det meningen att Elisabeth skulle till Didde i Jäderfors men hon vaknade kvart i ett och gick ner för att duscha. Klockan ett kom mamma in och var berädd på att skjutsa henne men då stog hon ju i duschen så då tog mamma fyrhjulingen och åkte och leta grimmor. Vi har väldigt duktiga hästar som tar av sig grimmorna i hagen... Inga namn nämda... Rain... Och då precis när hon åkt kom Elisabeth ut.
- Vart är mamma?
- Hon åkte för att leta grimmor...
- Jaha! Jag ska ju til Didde!
- Det skulle du ha tänkt på tidigare och inte varit uppe till sju i morse... Sa jag och gick.

Men men två var nog klockan när vi åkte och då skulle hon på Willys och vi på nån fiske affär.=P
Vi köpte ett nytt spö åt mig och nått konstigt flöte.
Sen när vi kom hem så ringde vi till Johan och vi kom överens med dom att vi skulle åka hemmifrån fem och mötas där uppe, så vi packade, tog ut hästarna och plockade mask sen åkte vi. Vi var lite sena så när vi var vid jädraås var klockan ungefär halv sex så vi tänkte att dom redan var där, men när vi kom dit var det bara vi där så jag skickade ett medelande till Johan och frågade var dom va. Gissa vad jag fick tillbaka?
Hemma.
Jag sa det till mamma och då ringde hon till Svenna(Johans pappa) och han sa att dom var hemma än för han hade lära tagit ut pengar i sandviken, men tillslut kom dom! Och då hade tydligen Mieke(Johans mamma) och Harri varit där hemma och då skulle dom också vara med.
Men men roligt hade vi men det vart tyvärr ingen fisk, förutom för mamma hon fick en mört. =P

Aja har väl inge mer att skriva nu så god natt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0