Clear Round!

Hej idag har det varit en ganska stressig dag kan man säga! Skulle ju på Clear Round nu ikväll och då skulle jag duscha Kompis men då hade vi inget schampoo... Så på förmiddagen åkte vi till Ryttarstugan i Gävle och kollade om dom hade Easy White, det hade dom. Vart lite andra grejer också. =P
* Easy White 159:-
* Kedje pannband 20:-
* V-format pannband med ett bett i mitten 20:-
* Roping short chaps 300:-
* Roping ridskor 300:-
Dom hade värsta rean alltså! Hittade en hoppsadel också som jag funderar på att köpa. =)



Sen åkte vi till Hööks och köpte lite billiga grejer!=P
* Grimma 29:-
* Flece ländtäcke 99:-
Räknar bara upp dom billiga grejerna men men iaf så åkte vi hem efter det och dåsprang Kompis och Geschan, vi trodde dom lekte men sen såg vi att dom var dyblöt av svett! Det var så himla mycket "bromsar"(insekter) så dom sprang för att slippa dom, så det var bara att gå raka vägen och hämta in dom och tur var det för Kompis var ur trött! Vart rädd att han inte skulle orka hoppa nå men jag tänkte så: Jag åker dit och känner på honom så får jag väl stryka mig om han är trött.
Så då gick jag in och böt om sen ut igen.
Jag satte på vattnet och precis när jag kommer upp till stallet så släpper slangen från munsstycket! Skit kul! Men mamma hjälpte mig och då gick det.=)
När han var klar satte jag på honom ett flece täcke och släppte in honom i en box och tur var det! För när jag kom ut tillbaka hade han stått och kliat sig mot en vägg så han var aldeles brun på halsen! Men det gick lätt bort med Easy White.=D
Lastningen gick ovanligt lätt och då tänker man: Hur ska det gå hem?
Väl framme vid Österfärnebo var det dax att gå banan. En väldigt lätt bana med sju hinder.
Vi lastade ur Kompis och började sadla. Sen när jag satt upp var han hur pigg som helst! Han små travade i början men lugnade ner sig tillslut.
När jag kom in på framhoppningen vart han taggad och ville hoppa. Så vi hoppade ett par gånger sen gick vi ut. =)
Jag startade som andra i klassen, jag var ganska nervös över att Kompis skulle bli pigg och att han skulle komma fel på ett hinder och vägra men det gick bra.=)
I början hållde jag in honom men sen släppte jag honom så han fick springa på och det gick jätte bra! Vi var nolla och fick en rosett!=D
Är jätte stolt över honom! det var visserligen inte så högt men det känndes så himla bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0