Bus ponny!=P

Hej sorry att jag inte la in nått igår men jag hann inte.

Men iaf, igår red jag på Kompis. Gick väldigt bra! Till en början...
Red på en åker och tränade lite dressyr men jag hade en martingal på utifall han skulle hitta på något, och tur var det!
Tog det väldigt lugnt till att börja med, men sen fick jag för mig att rida nerför åkern och fatta galopp uppför, och det tyckte han var skit kul! Lät han springa så fort han ville, och det kan jag ju säga är fort! Fick inte stopp på honom så jag lära lägga en volt och då var han "trippig"! Men han kunde arbeta lugnt och fin sen.=)
Sen körde jag lite galopp ombyte. Han har väldigt svårt för det ibland och det hade han även nu, så jag tänkte testa med en väldigt lugn galopp och se om det gick bättre då, då gör han värsta bockningen så jag håller på att flyga av!
Haha bus häst!=P
Sen körde jag lite mer galoppombyte och han fortsatte hålla på sådär men då var jag berädd.
Sen fick jag för mig att jag skulle göra galoppombyte i uppförs backe på åkern, så jag red nerför åkern och fattade galopp. Han gick jätte lugnt och fint i galoppen men sen när jag skulle byta galopp så gjorde han ett ännu värre bocksprång men jag var ganska berädd på det så jag satt kvar.=P
Sen gjorde jag ett till byte och han studsade lika mycket då.=P
Aja är väldigt nöjd med honom ändå!=)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0